Ett av de mest nyskapande spelen som kom i slutet av 80 talet var Bionic comando.
Vid första anblick liknar det vilket sidscrollande ''spring och skjuta'' spel som helst med efter några sekunder märker man att....det finns ingen hoppknapp.
Spelets nyskapande punkt är ''The Bionic Am'',en mycket tänjbar arm som grabbar tag i saker och ting och man tar sig upp och fram med just denna.
Låter kanske inte så kul men det är ett av dom mest roliga spelen som någonsin funnits på en 8-bits konsol.

 


När man ska flytta sig från en sektion till en annan händer det att man möter fiendetrupper och måste landa och ta hand om dom.
Det är lättare än vad det låter som,fienderna har samma iq som lärarna på Henåns skola.


Nu jädrar osar det hett.
Om du inte lärt dig att hantera din Bionic arm än så lär du snart kunna säljas på Burger king.

Handlingen då?
Man släpps ner i fiendeland för att leta reda på agenten Super Joe som är försvunnen.
Självklart är det inte så enkelt,utan när du äntligen befriat Joe måste du förinta Master-D och hans hemska nya laservapen som självklart är ett hot mot mänskligheten.

Till din hjälp har du till att börja med ett gevär som skjuter gröna kulor (snälla,fråga mig inte vad det är) men snart får du även tillgång till 3 shot,machine gun och en fet bazooka.
På varje bana finns radio-rum där du måste ha med dig rätt ''communicator''.
Har du det kan du prata med dina medhjälpare och även avlyssna fienden och på så vis få ovärdeliga råd.

 


Maken till ful stidsvagn har jag aldrig sett.
Liknar mer nåt som en bonde skulle bli glad över.....förutom den ilskna dvärgen som sitter i och bara vill filea någon.

 


Nu menar fienden allvar och sätter in fallskärmshoppare med bomber.
Ganska dumt om man tänker efter för hjälten ska precis gå in i ett annat rum.
April fool.......